一直很喜歡Niall
釋出的錄音室版本的歌,和男孩們的18或little things等溫柔的小情歌有點像。
是說我最近一直在翻譯他們的solo,我真的好想看到他們回歸啊啊啊啊啊
 
When you feel your love's been taken
當你感覺你的愛已被取代
When you know there's something missing
當你知道,我們遺失了某些事物
In the dark, we're barely hangin' on
在一片闇黑混沌中,我們無以為繼
Then you rest your head upon my chest
接著你把頭輕靠在我的胸膛上稍作休息
And you feel like there ain't nothing left
你說你感覺那空無一物,連心也不復存
I'm afraid that what we had is gone
我害怕著我們曾擁有的一切在剎那間消散
 
Then I think of the start
我想到最一開始
And it echoes a spark
其隨即反射出一道光芒
And I remember the magic electricity
我還記得我倆之間那魔幻的一見鍾情的感覺
Then I look in my heart
我仔細審視我的內心
There's a light in the dark
黑暗中透著一絲光亮
Still a flicker of hope that you first gave to me
你最一開始輕手致贈給我的,那燦然如火光的希望
That I wanna keep
我想永遠收藏著
Please don't leave
請別離開我
Please don't leave
拜託,留在我身邊
 
When you lay there and you're sleeping
你躺在那陷入熟睡
Hear the patterns of your breathing
聽得你呼吸聲勾勒的絲絲紋理
And I tell you things you've never heard before
我向你傾訴一些你從未耳聞的事物
Asking questions to the ceiling
仰躺著,看著天花板直問著
Never knowing what you're thinking
我從不能了解你的腦袋裡裝了些甚麼
I'm afraid that what we had is gone
我很恐懼我們曾擁有的正逐漸消散
 
Then I think of the start
我想起一開始
And it echoes a spark
回憶共鳴出一道火光
And I remember the magic electricity
我還記得流淌在我倆之間,那難以言喻的電力
Then I look in my heart
我接著窺視我的內心
There's a light in the dark
在一片漆黑之中閃爍著一道光
Still a flicker of hope that you first gave to me
仍然是你在最一開始親手餽贈給我的,那短暫如一道火光的希望
That I wanna keep
我想要一輩子好好保存著
Please don't leave
拜託不要離開
Please don't leave
拜託妳先不要走
 
And I want this to pass
我想要掠過這漫長的階段
And I hope this won't last
我希望這立時不會太久
Last too long
因為已經過久了
 
Then I think of the start
接著我想起開頭時
And it echoes a spark
回憶激盪出一道閃光
And I remember the magic electricity
我還記得我們兩個互相吸引的感覺有多麼玄妙
Then I look in my heart
接著我看進我的內心世界
There's a light in the dark
黑暗中依稀有一道光芒
Still a flicker of hope that you first gave to me
仍然是你第一次給了我的那道,短暫粲然如火光般的希望
That I wanna keep
我想要一輩子保存
Please don't leave
請不要離開我
Please don't leave
請你永遠不要走
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Claudrey  的頭像
    Claudrey

    the way my heart beats

    Claudrey 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()